Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Reformă și Reziliență (PNRR), lansează apelul de proiecte „Schema de granturi PNRAS – Runda a II-a (seria a III-a)”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație.
Obiectivul major urmărit: prevenirea și reducerea abandonului școlar.
Unitățile de învățământ preuniversitar de stat pot obține granturi pentru prevenirea și reducerea abandonului școlar la nivel gimnazial, îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi la evaluarea națională de clasa a VIII-a, precum și pentru îmbunătățirea tranziției de la învățământul secundar inferior la cel superior.
Documentele aferente lansării acestui apel, precum și mai multe detalii, sunt disponibile aici.
Apelul vizează unitățile de învățământ gimnazial de stat cu risc ridicat și mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii (PTȘ), eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS – Runda a II-a (seria a III-a), care pot aplica în nume propriu sau prin intermediul autorităților publice locale în vederea creșterii accesului și participării grupurilor dezavantajate la educație și pentru consolidarea competențelor, pentru educație remedială și pentru accelerarea învățării.
Alocarea financiară totală a prezentului apel de proiecte este de 105 milioane de euro, fără TVA.
Cererea de finanțare se va depune exclusiv online, începând din data de 9 iulie, prin platforma web dedicată.
Unitățile de învățământ care au primit finanțare în runda I și runda a II-a (seria I și seria II PNRAS) nu sunt eligibile pentru acest apel. De asemenea, unitățile de învățământ care au în ciclul gimnazial sub 50 de elevi și care nu au obținut finanțare în cadrul apelului PNRAS Școli Mici, dar se regăsesc în Anexa 17, sunt eligibile pentru prezentul apel.
În cazul in care o unitate administrativ-teritorială (UAT) dorește să depună cereri pentru mai multe școli, va iniția, completa și finaliza cate o aplicație/un proiect pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar (UIP) beneficiară. Astfel, fiecare unitate de învățământ preuniversitar va putea fi analizată și evaluată individual.