R7. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar
Strategia România Educată a identificat o serie de probleme ale sistemului legate de managementul educațional, care includ absența standardelor profesionale pentru funcțiile de conducere la nivelul școlilor, definirea neclară a profilului directorului în cadrul standardelor profesionale, competențe, roluri și responsabilități, precum și necesitatea de clarificare a situațiilor de incompatibilitate. Aceste provocări denotă absența unei viziuni unitare și coerente la nivelul sistemului în ceea ce privește rolul și profilul directorului, lipsa pregătirii în management a membrilor consiliilor de administrație din școli, precum și absența unei delimitări clare a drepturilor și responsabilităților autorităților publice locale referitoare la managementul școlii.
Reforma propusă are drept obiectiv un management mai eficient al unităților de învățământ și o autonomie crescută a acestora, pentru a crește capacitatea fiecărei unități de învățământ de a implementa cu succes schimbările propuse în sistemul educațional.
Investiția 18.
Programul de formare și îndrumare pentru managerii și inspectorii școlari
Grup țintă: Conducerea unităților de învățământ preuniversitar de stat și inspectorii școlari; pentru componenta de pilotare - elevi, cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, manageri școlari, experți în educație
Perioada de realizare a investiției: până în Q1 2026
Buget:
30,72 milioane euro
Stadiu de implementare:
consultare publică