Folosim cookie-uri 🍪 Unele dintre ele sunt esențiale, iar altele ne permit să îți oferim o experiență de navigare mai bună. Dacă nu accepți toate cookie-urile, nu putem garanta funcționalitatea.
Acceptă toate Numai esențiale

R7. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar

Strategia România Educată a identificat o serie de probleme ale sistemului legate de managementul educațional, care includ absența standardelor profesionale pentru funcțiile de conducere la nivelul școlilor, definirea neclară a profilului directorului în cadrul standardelor profesionale, competențe, roluri și responsabilități, precum și necesitatea de clarificare a situațiilor de incompatibilitate. Aceste provocări denotă absența unei viziuni unitare și coerente la nivelul sistemului în ceea ce privește rolul și profilul directorului, lipsa pregătirii în management a membrilor consiliilor de administrație din școli, precum și absența unei delimitări clare a drepturilor și responsabilităților autorităților publice locale referitoare la managementul școlii.

Reforma propusă are drept obiectiv un management mai eficient al unităților de învățământ și o autonomie crescută a acestora, pentru a crește capacitatea fiecărei unități de învățământ de a implementa cu succes schimbările propuse în sistemul educațional.

Investiția 18.

Programul de formare și îndrumare pentru managerii și inspectorii școlari

Grup țintă: Conducerea unităților de învățământ preuniversitar de stat și inspectorii școlari; pentru componenta de pilotare - elevi, cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, manageri școlari, experți în educație

Perioada de realizare a investiției: până în Q1 2026

Buget:
30,72 milioane euro

Stadiu de implementare:

consultare publică