Art. 17, alin. 3 din HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare precizează că „În cazul în care autoritatea contractantă implementează proiecte finanțate din fonduri nerambursabile și/sau având ca obiect cercetarea-dezvoltarea, prevederile prezentului articol (stabilirea valorii estimate) se aplică prin raportare la durata contractului de finanțare/proiectului”.
Astfel, unitatea de învățământ beneficiară de grant, în calitate de Autoritate Contractantă, stabilește procedura de achiziție luând în considerare că perioada de implementare a proiectului este de 3 ani. Pe parcursul perioadei de implementare a proiectului, beneficiarul, în calitate de Autoritate Contractantă, poate încheia mai multe contracte de achiziție publică sau lansa mai multe comenzi cu același obiect sau cu obiect similar, cu condiția respectării prevederilor de mai sus.
De exemplu: în planul de achiziții al proiectului, beneficiarul a prevăzut ca în fiecare an de implementare să organizeze câte o tabără tematică, în total 3 tabere, valoarea estimată a fiecărei tabere fiind de 85,000 lei fără TVA, iar valoarea estimată a tuturor celor 3 tabere fiind de 255.000,00 lei fără TVA.
În această situație, beneficiarul va contracta servicii de organizare tabere utilizând metoda 1 din Ghidul Beneficiarului (aplică prevederile art. 7, alin. 7, lit. a, care precizează că „În cazul achiziției directe, Autoritatea Contractantă are obligația de a utiliza catalogul electronic pus la dispoziție de SEAP sau de a publica un anunț într-o secțiune dedicată a website-ului propriu sau al SEAP, însoțit de descrierea produselor, serviciilor sau a lucrărilor care urmează a fi achiziționate, pentru achizițiile a căror valoare estimată este mai mare de 200.000 lei, fără TVA, pentru produse şi servicii, respectiv 560.000 lei, fără TVA, pentru lucrări).